Lite fakta så här på morgonen

Godmorgon härliga söndag! :)


Idag känner jag mig glad! Samtidigit som jag hatar på morgonen när K sover här eller jag hos han och han måste iväg för han jobbar. Så det är därför jag är vaken nu, för att det blev tomt utan min lille gosiga pojk. Idag är det Bayrum vilket betyder att det är sista dagen på ramadan så alla ska fira den idag :). Jag förstår mig inte riktigt till 100 % vad det innebär men jag försöker lära mig. Jag tycker det är så himla häftigt att lära sig om muslimer. Jag skulle inte kunna bli det själv ( så ni där hemma behöver inte vara oroliga ) haha
 
Kan är väl klart jag kan, men jag tror inte på gud. Man känner sig nästan dålig när någon här nere frågar om man tror på gud och måste svara " njae jag vet inte vad jag tror på". Men samtidigt kan jag sitta och lyssna på mina vänner när dom berättar om hur allt inom muslimska religionen fungerar (haha jag kände mig smart när jag skrev det där).
 

Visste ni att 18-20% av befolkningen är kurder och det bor ca 75 000 000 miljoner människor i detta underbara "lilla" land. Jag har också lärt mig att huvudstaden är Ankara trotts att Istanbul är den största staden. Det är faktiskt väldigt många som tror Istabul är huvudstaden, men de kan ju faktiskt bero på att Istanbul en gång har varit huvudstaden. Jag håller mig till mitt lilla Side iallafall. (klicka på länken för att läsa om Side) 

Ja det var allt för mig för tillfället. Nu ska jag försöka sova en stund till och ta mina tabletter. Nu vill jag bli frisk så jag kan bli mig själv igen och ut och dansa och ha kul ! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0