2 September


Idag har det varit en grymt lång men rolig dag. Började med att Emin kom hit vid klockan 12.00, jag hade inte sovit något då vi igår kväll lagade middag till K och hans kompis ( dom blev mycket nöjda ). Men tillslut orkade jag slänga på mig min långklänning och mina brillor så drog vi med iväg med bil på en road trip.


Efter mycket körande hamnade vi långt bort vid en flod / grillplats och letade upp ett bord för att sedan börja grilla. Vi grillade kyckling lår, tomater och paprika och gud vad gott det var. 
  

Efter vi ätit färdigt bestämde sig Marie och Emin för att bada. För mig räckte det med att doppa fötterna i det grymt iskalla vattnet. Det var så himla kallt!


Efter våran vistelse där så snappade vi upp några fina ställen att ta kort på.





Vi beslutade oss för att åke hem för en stund. Väl hemma sov jag i en timme för den förlorade sömnen natten innan och efter jag vaknade så var det bara att byta om för att sedan dra vidare för att hitta på något annat. Vi åkte en bit sen bestämde vi oss för att gå och säga hej till dom på golden fizz var grymt länge sen jag såg dom. Efter det så åkte vi vidare in mot manavgat och sen in till Side centrum. När vi var där så sa jag kan vi inte åka till mitt favorit ställe i hela side. Dom sa ja och jag fick visa vägen dit. 






Jag har så otroligt många minnen från detta stället bland annat min första dejt med K men även så mycket mer. Stället där man går ner för en grymt lång och brant trappa och det enda som finns där nere är stora stenar. Vågorna slår upp mot än när man sitter där och det är så himla vackert man känner sig så ensam på ett bra sätt för det är aldrig någon som är där och  för att för en gång skull komma bort från allt och alla och bara se ljusen från gamla side man hör ingenting förutom vågorna som slår upp mot stenarna men man ser så mycket! Jag älskar detta stället! 

Efter att vi varit där så åkte vi hem och på vägen hem blev vi stoppade av jandarma fick lite små panik när dom frågade efter pass vilket jag inte hade med mig men dom gick tillslut med på att vi visade vårat visum bevis för dom, dom letade tydligen efter en turist varför har jag ingen aning om. Tillslut kom vi hem iallafall och nu ligger jag i min säng och ska snart sova. Jag hoppas ni har det bra ! Kram på er så länge

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0